HTML

Fyn-land, avagy az élet Odensében

Egy fél év Odensében, Dániában. Élmények, kalandok és remélhetőleg sok új barát is.

Friss topikok

• frrrr: annyira bizarr hogy kabátban vagytok, itt már nyári kánikula van :D (2011.06.03. 20:27) Ami még kimaradt
  • frrrr: kicsit irigy vagyok, Oslo engem is nagyon vonzott, de pont az árak miatt nem fért volna bele... pe... (2011.04.17. 22:45) A dánok úgy beszélnek, mintha krumpli lenne a torkukban...
  • frrrr: egy hónap, és itt leszel? gyorsan elment az idő... élvezd ki a maradékot!! :) (2011.03.24. 22:30) Süt a nap, nehogy szomorú légy!
  • frrrr: mintha magamat látnám egy évvel ezelőtt... fagyos szél, üres utcák, áprilisig minden zárva. persze... (2011.03.04. 21:15) Menj, menj, menj...
  • frrrr: mire hazajösz lesöpörsz a pályáról sportosság tekintetében ;) különben a fotók nagyon nosztalgiku... (2011.02.18. 00:37) Csak sportosan

Linkblog

2011.07.17. 16:55 Hodor

Mert Budapesten még görögnek lenni is jó

A lassan egy hónapja végetért dán kalandoknak még korán sincs vége. Július 5-én már látogatóm is érkezett. George, alias Jézus látogatott szerény kis fővárosunkba. Bár sűrűek voltak a teendőim (orvostól orvosig járkálás), mégis sikerült a lehető legtöbbet kihozni a kétnapos városnézésből.

Kedden 8:35-kor érkezett George vonata. A leszállás és az üdvözlés után, kedvenc közlekedési társaságomnál vettem napijegyet, amivel megmenekülhetünk az ellenőröktől. George még intézte a Szlovéniába szóló jegyeit, addig én elszaladtam az orvoshoz kontrollra. Szigfrid 9-re ígérte magát, és azt hogy átveszi a "felügyeletet".

Hozzá kell tenni, hogy az ezt megelőző napokban rendes tervet állítottam össze Budapest látnivalóiról, a belépődíjakról, és minden egyébről. Csak felkészülten. Ezt a listát Szigfrid is megkapta így kedvére válogathatott, hová kalauzolja kissé megszeppent barátunkat.

11-re, mire végeztem, a Parlamentnél találtam őket. George, Szigfrid és az unokatesója.

A Parlament után a Szabadság tér, a megállítható vízsugárral, ami mint kiderült csak nekem annyira csodálatos. Georgenak óriási élmény volt Budapest házait csodálni. Ami nekünk hétköznapi, neki varázslatos. Lehet, hogy mi is ugyanígy viselkednénk Görögországban. Elsétáltunk a Bazilikáig is.

Ott belebotlottunk egy turistacsoportba, akiknél az idegenvezető épp a magyar különleges ételeket magyarázta. Pörkölt, csirkepaprikás, lángos, túró rudi, hortobágyi húsos palacsinta, Gundel palacsinta... nyami Egyből megéheztünk. A Fővám téri Vásárcsarnok felé vettük az irányt. Még budapestiként is jó hangulata van annak a helynek. George sajtos tejfölös lángost, a többi fiú kolbászt evett, én pedig májas hurkát.

Miután belakmároztunk nyakunkba vettük a várost, vagy inkább mi álltunk a nyakára... Felmásztunk a Gellért-hegyre. Előtte egy gyors séta az egyetem kertjében. Azért mégsem egy hagyományos egyetemi környezetről van szó...

A hegyről lefele jó kis megállapítást ettünk. Mondtam a görögnek, hogy 6 perc és jön a busz. Erre ő, hogy itt milyen jó sűrűn járnak a buszok, Athén külvárosában (ahol ő lakik), csak félóránként járnak. Persze 6 perc után egy busz se jött, álltunk ott vagy 20 percet, közben néztük ahogy az egyik Ikarus hűtővize felforr...  Ezután következett a Budai Vár, ide is busszal, mert meglehetősen kifulladtunk a gellért-hegyi mászás után. Megnéztük a Mátyás templomot kívülről, felmentünk a Halászbástyára.

Körbesétáltuk a vár környékét, a palotát. Közben azon gondolkoztunk, hogy nem sok görög turista fordul meg kishazánkban. Aztán a palota falán erre bukkantunk.

Persze rengeteg görög felirattal. Szóval mégis csak akadnak turisták. 6-ra találkozót beszéltünk meg Szigfrid barátaival és az én barátnőmmel Fruzzsal a Deákon. Megnéztük azt a teret is előtte. Jó dolog, hogy tele van fiatalokkal. Miután mindenkit összeszedtünk elindultunk, hogy kiültjünk az Alagút tetejére beszélgetni. Sokat fejlődött Magyarország mióta elmentünk. Az alagút teleje szögesdróttal telerakva, marad a pad, a lépcső. Próbáltunk az angol beszédre koncentrálni, de nem könnyű, ha 3-nál többen vagyunk (csak azért nem 2, mert Szigfriddel mi angolul beszélünk ha ott van valaki külföldi, nem úgy mint a FRANCIÁK). Fruzs George-ot lelkesítette külföldi gyakorlatra, meglátjuk mi lesz belőle. Tudtam, hogy kit kell meghívni! Utána séta a Dunaparton, Budapest éjszaka.

Másnap délután csatlakoztam ismét. Előző nap jópár jótanáccsal elláttam George-ot, hogy mit érdemes megnézni, hova kell menni. Így délelőtt górcső alá vette a Nemzeti Színházat, a MŰPA-t és a Városligetet. Ezután ismét az evés következett. Nagyi palacsintázója, óriás rakott minden... :D Véleményem szerint az egyik fontos pont Budapesten, amire időt kell szánni a Margitsziget. Pont ezért oda indultunk. A sziget körbejárásának kalandos módját választottuk. BRINGÓHINTÓ! Nekem retro, Geogrenak mulatságos. Elkerekeztünk a japánkertbe, a vadaskertbe, a rózsaligetbe is.

A búcsú előtt aláírtam George dán zászlóját (ha a hegy nem megy Mohamendhez...), utolsó fénykép és elköszönöm. Felejthetetlen 2 nap volt!

2011.06.06. 09:32 Hodor

Utolsó dán előre fuss!

Ebben a részben már rövid leszek. A napokban érkeztem haza, megpróbálom rendszerezni az emlékeket, és legalább határidőnaplóhoz hasonló módon dokumentálni.

Június 1. padlizsános krumpli darálthússal, "Köszönöm jól vagyok!" francia film angol felirattal

Je vais bien, ne t'en fais pas

Június 2. uszoda, tacho

Iszonyatosan hideg volt a víz (21-22 C), a dánok többsége is inkább a parton játszott. Mi úszni azért bemerészkedtünk Clairerel, de nem sokáig bírtuk mi sem. Szép napos idő volt, de a szél miatt kinn sem volt kellemes fürdőruhában. Persze ingyenes jegyekkel mentünk, így nem bántott senkit, hogy 1 óra után otthagytuk és inkább egy tópartra és játszótérre "menekültünk".

Június 4. Dreamers Cirkus

A kapott hangverseny belépőnkkel ezt az előadást néztük meg. A belépő horribilis lett volna ha fizetni kell (200 kr), valószínű emiatt is voltak kevesen. Mindannyian komolyzenére számítottunk. Ez viszont valami sokkal jobb volt. Amolyan Gyűrűk Ura hangulatú zene. Harmónika, zongora, hgedű, gitár, furulya. Igazi északi hangulat, szuper volt.

Június 7. szauna, RRK bár - Jungle speed

Június 9. papírintézés Yellow card vissza

És őszintén mondom a papírintézés itt is ugyanolyan lassú, mint Magyarországon. Szerencsére nem egyedül mentem. :)

Június 10. magyar vacsora

Tárkonyos csirkeraguleves, Rakott krumpli, Aranygaluska, Budapest bár - biliárd

A legjobb rész a vetélkedő volt, ahol a többiek kétségbeesetten próbáltak meggyőzni, hogy a puli az igenis egy híd (Lánchíd).

Június 11. Faaborg -Lyo dolmen, tengerpart, madár megfigyelő torony

Június 12. búcsúbuli a görögöknek, hosszú Forma 1 (Silverstone)

Június 14. Limit Analysis and Concrete Plasticity vizsga - 10

Június 15. Project vizsga -10

Muszaka készítés. Engem is befogtak a fiúk. Mint utóbb kiderült, ők még életükben nem készítettek ilyet, úgyhogy már én tapasztaltabbnak számítottam (tudtam, hogy kell Besamelt készíteni). Elég fáradtságos munkával sikerült összehozni a vacsorát, amit kinti sütögetés és Uno-party követett. Jó sokan eljöttek, voltunk vagy 15-en. Napközben sikerült eladnom a bicajomat, úgyhogy bicikli nélkül maradtam az estére. Szerencsére Joachim megoldotta, odaadta az egyik biciklijét, a kulcsot pedig Pilarra bízhattam. :)

Június 16. francia vacsora

Az utolsó napokkal sikerült felejthetetlenné tenni ez a félévet. A lányok kitettek magukért.

2011.05.27. 12:28 Hodor

Ami még kimaradt

Persze, hogy nem juthatott eszembe az összes program az előző bejegyzésben. Szóval most következzen ami kimaradt. Csak komolyan! :)

Május 12. Brandts Múzeum

Tudjátok ez az a múzeum, ahol már februárban jártam. Mivel azóta már eltelt 3 hónap, így a tárlatok nagy részét lecserélték, ezért úgy döntöttünk elmegyünk megnézni. Kedden álltam neki a szervezésnek, hogy minél többen jöjjenek csütörtökön. A bökkenő csak az volt, hogy ez volt az utolsó hetek egyike, mindenki a projekten dolgozott végül. Így Maxime, Ruben és Szigfrid és én mentünk körülnézni. A kiállítás egyik fele elég bizarr volt, úgyhogy kezdem a jobbal. Fotókiállítás, reülőgépek apró részletei, orchideák. Csodálatosan néztek ki, olyanok amiket szívesen kiraknál otthon is. Aztán volt egy másik kiállítás ahol mindenféle furcsaságot tettek ki. Volt "eltolt" autó, uborkamező, összepréselt ház. Mulatságos volt, de érthetetlen.

Május 18. színház

Igen, jól értitek Dániában színház. Az ingyenes jegyekkel elég bátornak éreztük magunkat, hogy belevágjunk. Persze a színház recepciójánál kiderült, hogy minden előadás csak dánul van. Két ajánlatot kaptunk: Antigoné v valami népszerű dán filmből készült musical. Nem meglepő, hogy a musicalt választottuk :) A másik probléma az volt, hogy az előadás elég népszerű (mi pedig szerettünk volna még a vizsgaidőszak előtt menni), így a kapott jegyek mind külön-külön helyekre szóltak, nem egymás mellé.

Az este azzal kezdődött, hogy a kis terembe mentünk először, a jegykezelő ugyanis nem nézte az előadás címét. Csodálkoztunk is, hogy mindenki rohan a helyekért. Aztán megkérdeztük az egyik nénit, hogy jó előadáson vagyunk-e. Mondta, hogy menjünk át a nagyterembe. Egy öreg néni mellé kerültem a sor szélére, aki kedvesen elkezdett hozzám dánul beszélni, mire én mondtam, hogy nem beszélek dánul. Képzelhetitek az arcát, amikor 5 perccel egy dán előadás előtt vagyunk! Szerencsére előtte lefordítottuk az ajánlót, így kb tudtuk miről fog szólni a történet. Az egyik főszereplő olaszt játszott, úgyhogy azon tudtunk szórakozni, azért akadt bőven olyan vicc is amin kínosan hallgattunk. A szünetben a lányok előrelopóztak az én sorom mögé. Isabelle, Claire, Giusy, Cécile és én voltunk. A történet klasszikusnak mondható. Az olasz férfi csalja a barátnőjét, közben egy másik párból a nő meghal és az olasz férfi és az özvegy egymásra találnak. Den eneste Éne.

A hétvége előtt sikerült leadnunk a projektet. 100 oldal + 7 rajz. Íme egy kép róla:

2011.05.22. 12:19 Hodor

Pál, Kata, Péter Billundban

Csak gyorsan leírom amik történtek már halványulnak az emlékek. Május 5. csütörtök. Vacsora Claire-nél. Mivel a barátja itt volt, így vele is. Elég nehéz a csak franciákból álló társaságban vegyülni, mert elmaradhatatlan, hogy franciául beszéljenek... Az este kártyázással zárult, amiben még mindig nem sikerült kimagaslóan teljesítenem.

Az egész történet május 7-éről szól. Tudom, régen volt... Az ESN újabb programot szervezett nekünk. Kirándulás Legolandbe!!! A lányokat annyira nem mozgatta meg a dolog, nekem viszont ez szerepelt elsődleges látogatási céljaim között. Mikor kisebb voltam imádtam a Lego-t, meg úgy néz ki általában a magyarok, mert Szigfrid mikor még Húsvét előtt járt ott áradozott nekem, hogy mennyire szuper a hely.

2011.05.11. 13:01 Hodor

Tűzoltó leszek vagy katona, vagy vadakat terelő juhász...

Hát igen. Rég nem írtam. Ez a bejegyzés még a Húsvét előtti héten történteket meséli el... Mint kiderült ez a hét Dániában szünet. Hétfőtől hétfőig a diákoknak, akik dolgoznak azoknak csütörtöktől hétfőig. Nem semmi dolog dánnak lenni. Én persze a BME-hez szoktam, úgyhogy eszembe se jutott, hogy szünet legyen. Szerveztünk programokat helyette.

2011.04.29. 11:50 Hodor

Are you Hungry?

I have been here for 3 months. In the first days I thought that I won't miss my country just my family and friends. When you aren't home everything seems more beautiful than before. After 3 months I went home for a week and I tried to recover everything what I missed in Odense...

I think that Hungary is amaizing in every sense. Now I try to introduce my country to you. It will be a mix of nostalgia and thruth. I want you to like it.

I travelled by a Hungarian Airlane, Malév. I saw this image video on the plane:

What I like in Hungary:

langosh

waterpolo

Chain-bridge (Budapest)

ruin pubs: In the old buildings or just places which are not in good conditions they made pubs. It has a very nice atmosphere!

Termal bathes

Hungarian habits: Easter

special dessert: Túró Rudi, special cottage cheese covered by chocolate

wintersalami

Balaton, "the Hungarian sea"

pálinka

So are you Hungry? :) Come!

2011.04.17. 20:42 Hodor

A dánok úgy beszélnek, mintha krumpli lenne a torkukban...

A legdrágább város, az összes skandináv egyforma, és Hány éves a norvég király? Lehet, hogy túl sok itt a legenda. Megpróbáltam fényt deríteni mindezekre.

Minden még a félév elején kezdődött, mert ugye mindenki megígéri, hogy meglátogat, de miért ne látogathatnék én is meg valakit, aki ráadásul nem is olyan messze, Osloban lakik. Szerdán nekivágtam, 7 órát utaztam végül elértem Oslót zitástul.

2011.04.06. 21:52 Hodor

Itt a tavasz, áll a bál :)

Végre ide is megérkezett a tavasz!!! A parkok tele vannak virágokkal, az üzletek polcai roskadoznak a cserepes nárciszoktól és tulipánoktól. Mindenki sokkal vidámabb! A belvárosi park irigylésre méltó képe:

2011.03.28. 20:44 Hodor

Fedélzetre!!!

Az elmúlt hétvégét Koppenhágában töltöttem. Az egész még februárban kezdődött. Az első napokon mindenki be volt zsongva. Hallottunk róla, hogy az ESN (Erasmusosok Diákszövetsége) szervez kirándulást március végére Koppenhágába. Nagy volt a tülekedés a jegyekért, de szerencsére beszereztük. Aztán teltek-múltak a napok és elérkezett ez a hétvége is.

Az Odense önkormányzatától kapott ingyen jegyekkel pénteken korcsolyázni mentünk. Én szereztem, és be kell, hogy valljam, hogy igen büszke voltam, amikor kb 15-en eljöttek. Előző nap egy dán srác mondta, hogy a pénteki discokorcsolyázásra, csak 14 év alattiak járnak, de sebaj, el akartuk használni a jegyeket. És nem bántuk meg.

2011.03.20. 16:54 Hodor

Süt a nap, nehogy szomorú légy!

Tudom, hogy az elmúlt napokban eltűntem, de higgyétek el, megvolt az okom rá. A múlt héten, csütörtöktől hétfőig Laci látogatott meg. Este 8kor érkezett Koppenhágába. A repülőtéren vártam rá, majd Odensébe mentünk.

2011.03.06. 12:47 Hodor

Kert-e, mind-e

Csütörtök iskola, péntek uszoda és palacsinta, szombaton városnézés Kerteminde-en és buli. Röviden ennyi.

Bővebben...

2011.03.06. 12:13 Hodor

H. C. Andersen

Remélem senkinek nem kell bemutatnom a illetőt. Mindenki ismeri a Rút kiskacsa, A király új ruhája és még sok más híres mese szerzőjét. Vasárnap az ő szülőházába látogattunk.

2011.02.28. 22:07 Hodor

Menj, menj, menj...

Szerdára meghívtam magamhoz a lányokat, Clairet, Isabellet és Veront. Azt találtam ki, hogy valami magyarosat főzök, így pörköltet csináltam főtt krumplival, uborkasalátával. 5re jöttek, a vacsora előtt összeszedtük, hogy mi mindent szeretnénk megnézni Dániában az ittlétünk alatt, elkészítettük a "tervet".

2011.02.22. 20:01 Hodor

Szülinapi buli

Mióta is nem írtam?! Jó néhány napja már, közben pedig történtek az események.

2011.02.17. 22:34 Hodor

Hó és még több hó

Kedden jócskán meglepett minket az időjárás. A délutáni rezgéstan óra után indultunk haza bicajjal amikor esni kezdett. El sem állt szerda hajnalig... jöhetne már a tavasz!

2011.02.15. 18:39 Hodor

Láncfűrész

Csütörtökön a ESN-es társaság megmutatta nekünk a helyi kocsmákat, ez volt a pub crawl. A lányok többsége inkább otthon marad, mindenki fáradt volt. Giusy, Domen, Szigfrid és még mások jöttek velem. Három helyen jártunk, aztán következett a buli, ahova én nem mentem, fáradt is voltam, elég is volt.

Pénteken Michal, egy cseh fiú születésnapját ünnepeltük a Rasmusban. Nah, de ne siessünk ennyire.

2011.02.09. 21:12 Hodor

Csak sportosan

Mivel csak a hét elején volt iskolám, így belevetettem magam a sportéletbe...

Hétfőn angol órám volt, illetve jobbára csak lett volna. A könyvet kellett megvenni és annyi. Fél órát tekertem, hogy ott legyek 10 percet és utána 30 perc vissza. Mivel így megüresedett a délután, bevásárlókörútra indultam. Felleltem pár olcsóbb boltot, teletöltöttem a fagyasztót. 6kor elintultam a konditerembe. Nem vagyok túl járatos ezen a téren, így elsőre csak hasizomgyakorlatokat csináltam, mára mondhatom lett eredménye... izomláz. Este a Monday Café-ba mentünk a többiekkel. Ez egy olyan hely, ahol minden hétfőn más nemzetek ételeit lehet megkóstolni, diákok főznek, így elég jutányos áron lehet kajához jutni.

2 komment

2011.02.05. 15:56 Hodor

Partytime

Következzen a hét második felének krónikája:

Szerdán bevettem magam a konyhába. Sütöttem kenyeret, főztem magam 3 fogásos ebédet: krumplileves, paradicsomos hal, tészta, tejberizs. Felszereltem a konyhát mindenféle fűszerekkel. Délután találkozóm volt Isabellel, Clairerel, Maximmal, Domannel és Szigfriddel. Beültünk forrócsokizni, beszélgetni.

4 komment

2011.01.31. 20:48 Hodor

Első sulis napok

A hétvégét a barátokkal töltöttem. Szombaton biciklis városnézésen voltunk Claire, Maxime, Isabelle, Oscar, Veronica, Chiara és Szigfrid. Egymást felválltva tekertünk végig a városon, néha azért érdekes helyekre keveredtünk, ki a város szélére. Ellegen voltunk ahhoz is, hogy egy-egy embert elhagyjunk. :) Mivel nagyon hideg volt, így hamar meguntuk és beültünk kávézni. A kávézó itt az otthon megszokotthoz képest drágábbak, de már leszoktam az összehasonlításról. A hely amit választottunk helyi árakon számolva olcsónak mondható, a városközpontban egy jégpálya mellett volt.

2011.01.26. 10:41 Hodor

Orientation days

Az elmúlt napokban szépen berendeztem a szobát és sikerült beszereznem pár méregdrága gluténmentes cuccot a diétához. Vettem párnát, takarót, szőnyeget, szereztem függönyt, sőt a konténerek mellett találtam egy pici polcot is.

2011.01.24. 16:41 Hodor

First steps

Még csak tegnap érkeztem meg Odensébe. a repülőtéren már találkoztam egy magyar gépész fiúval, de arra nem számítottam, hogy Koppenhágában még több magyarral megyek egy vonaton. Két Győrben tanuló lány szintén Odensébe jött tanulni. Szóval legalább nem unatkoztunk.