HTML

Fyn-land, avagy az élet Odensében

Egy fél év Odensében, Dániában. Élmények, kalandok és remélhetőleg sok új barát is.

Friss topikok

  • frrrr: annyira bizarr hogy kabátban vagytok, itt már nyári kánikula van :D (2011.06.03. 20:27) Ami még kimaradt
  • frrrr: kicsit irigy vagyok, Oslo engem is nagyon vonzott, de pont az árak miatt nem fért volna bele... pe... (2011.04.17. 22:45) A dánok úgy beszélnek, mintha krumpli lenne a torkukban...
  • frrrr: egy hónap, és itt leszel? gyorsan elment az idő... élvezd ki a maradékot!! :) (2011.03.24. 22:30) Süt a nap, nehogy szomorú légy!
  • frrrr: mintha magamat látnám egy évvel ezelőtt... fagyos szél, üres utcák, áprilisig minden zárva. persze... (2011.03.04. 21:15) Menj, menj, menj...
  • frrrr: mire hazajösz lesöpörsz a pályáról sportosság tekintetében ;) különben a fotók nagyon nosztalgiku... (2011.02.18. 00:37) Csak sportosan

Linkblog

2011.05.11. 13:01 Hodor

Tűzoltó leszek vagy katona, vagy vadakat terelő juhász...

 Hát igen. Rég nem írtam. Ez a bejegyzés még a Húsvét előtti héten történteket meséli el... Mint kiderült ez a hét Dániában szünet. Hétfőtől hétfőig a diákoknak, akik dolgoznak azoknak csütörtöktől hétfőig. Nem semmi dolog dánnak lenni. Én persze a BME-hez szoktam, úgyhogy eszembe se jutott, hogy szünet legyen. Szerveztünk programokat helyette.

Már elmesélni se tudom mennyi minden történt, nemis pontosan emlékszem (igen, legközelebb időben állok neki. Hétfőn elhívtam magamhoz a lányokat Cécilet, Isat és Clairet. Szaunaparty aztán paprikás krumpli. Kezdem elhinni, hogy bele lehet tanulni a főzésbe, mert nagyon ízlett nekik ez is! Ők hoztak gyümölcssalit. Jó kis csajos este volt! Másnap piknikezés ugyancsak a lányokkal. Cécile pont ezekben a napokban döbbent rá, hogy 3 héten belül diplomaleadása van és még egy sort sem írt, csak kutatott. Összeszedtük tehát minden erőnket, hogy rávegyük a munkára. A szakdoga kérdőívét minden létező fórumra elküldtük, szerintem közületek is sokan kitöltötték. A piknik a Munkemose parkban tartottuk. megtanítottak egy új kártyajátékra, a neve President. Tudjátok milyen pocsék vagyok a kártyajátékokban, de ezt nagyon élveztem. Utána nyakunkban vettük a sétálóutcát, RUHAVÁSÁRLÁS! Kis naívan gondoltam, hogy biztos találunk leárazásokat. A fenét. Az Esprit árai itt a többi boltéhoz hasonlóak, így Claire és Isa vettek is egy-egy pólót, én pedig halasztottam az egészet Magyarországra. 

Szerdán komoly küldetésre vállalkoztunk. Biciklitúra Egeskov várához, ami Odensétől 30 km-re található. Az indulást koraira terveztünk. Namármost ha vannak a közeledben spanyolok vagy görögök, ez esetben görögök, ne számíts rá hogy a megbeszélt találkozóra 1 órás késésen belül odaérnek (meg is született a szállóige: Greek time). Szóval 9 helyett 10kor sikerült elindulnunk. Térképünk felbontása nem volt a legjobb, annyit tudtunk, hogy egyenesen dél felé. Engem nagyon meglepett, hogy az egész utat bicikliúton tehettük meg. Itt a bicikliút minősége a hazai utakét százszor felülmúlja. Valahogy az elkövetkező 30 évre sem jósolok ilyet Magyarországra! 1 óra tekerés után elértük Ringe-t ami a félutat jelentette. A főtéren álló fák teleaggatva festett tojásokkal, persze a fák levelek nélkül (ez itt teljesen normális április végén is).  Gyönyörűen nézett ki!

1,5 óra után elértük Egeskovot. A kastély fa cölöpre épült. Mellette hatalmas kert, különböző helyi múzeumok, egy pinduri kalandpark! És a tó. Mindez együtt felejthetetlen látvány LETT  VOLNA, ugyanis 5 perc után egy a kertben dolgozó srác odajött hozzánk és mondta, hogy a park csak május 1-jén nyit. Welcome to Denmark! Eddig csak az április 1-jei nyitásokról hallottam, de ezek szerint május 1 is jeles dátum :D Ez azért is furcsa, mert az interneten csak annyi volt, hogy a kastély tart zárva, a kastélykert és a többi múzeum nem szerepelt a felsorolásban.

Azért kaptunk engedélyt pár fotó készítésére, így ti is megcsodálhatjátok!

 

 

A banda: Simon, Debi, Szigfrid, Kostas, George, Domen, Claire, Isabelle.

Ezután  nekiindultunk valami letelepedésre alkalmas helyet találni. Végül egy út melletti mezőt választottunk. Itt újfent megcsillogtattam a kártyatudásom, lecsúszott az első fagyi is idén... Összességében jó nap volt, 74 km!

Másnap arra számítottam, hogy rettentő izomlázzal ébredek, de NEM! Lehet, hogy tényleg javul a kondícióm?! A mai nap terve focimeccs! Odense önkormányzatától kapott ingyen jeggyel mehettünk a meccsre. Az egyetlen buktató az volt, hogy regisztrálni kellett. A legtöbben persze elfelejtették és a meccs előtti 24 órában már nem lehetséges. Így Pilar, Claire, Isa és én mentünk a meccsre. Képzelhetitek 4 lány, akik először látnak élőben focimeccset, ráadásul valami helyit. Már útban odafele is feltűnt, hogy rengeteg család megy a meccs helyszíne felé. Igazi családi esemény itt a focimeccs. Mindenkin kék-fehér csíkos póló, Odense csapat színe. 

Az első félidőben még koncentráltunk, de a másodikban már nem ment. Biztos ezért is gyengült meg Odense védelme. A végeredmény Odense-North Jaelland 1:2.

 

 

 

Estére barbecuet szerveztek a görögök. Az egyetlen gond csak az volt, hogy aznap döbbentünk rá, hogy a dánoknál már ez is munkaszüneti nap. Így minden bolt zárva volt. A meccs alatt a görögök őrületes hajszát folytattak, hogy találjanak valami sütnivalót! Egyetlen üzletet találtak a nyitva, az is mire véget ért a meccs már zárva volt. Azért jól sikerült a sütögetés! 

Pénteken már készülődtem haza, 1re jött Claire és a barátja, akiknek kölcsönadtam a bicajomat, amíg nem leszek. De ez már egy következő történet!

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fyn-land.blog.hu/api/trackback/id/tr652895520

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása