HTML

Fyn-land, avagy az élet Odensében

Egy fél év Odensében, Dániában. Élmények, kalandok és remélhetőleg sok új barát is.

Friss topikok

• frrrr: annyira bizarr hogy kabátban vagytok, itt már nyári kánikula van :D (2011.06.03. 20:27) Ami még kimaradt
  • frrrr: kicsit irigy vagyok, Oslo engem is nagyon vonzott, de pont az árak miatt nem fért volna bele... pe... (2011.04.17. 22:45) A dánok úgy beszélnek, mintha krumpli lenne a torkukban...
  • frrrr: egy hónap, és itt leszel? gyorsan elment az idő... élvezd ki a maradékot!! :) (2011.03.24. 22:30) Süt a nap, nehogy szomorú légy!
  • frrrr: mintha magamat látnám egy évvel ezelőtt... fagyos szél, üres utcák, áprilisig minden zárva. persze... (2011.03.04. 21:15) Menj, menj, menj...
  • frrrr: mire hazajösz lesöpörsz a pályáról sportosság tekintetében ;) különben a fotók nagyon nosztalgiku... (2011.02.18. 00:37) Csak sportosan

Linkblog

2011.02.28. 22:07 Hodor

Menj, menj, menj...

Szerdára meghívtam magamhoz a lányokat, Clairet, Isabellet és Veront. Azt találtam ki, hogy valami magyarosat főzök, így pörköltet csináltam főtt krumplival, uborkasalátával. 5re jöttek, a vacsora előtt összeszedtük, hogy mi mindent szeretnénk megnézni Dániában az ittlétünk alatt, elkészítettük a "tervet". Kíváncsi voltam, vajon ízlik-e nekik a pörkölt. Nagyon ízlett, mindenki dicsérte, azt mondták úgy főzök, mint a nagymamák. Ez nagy dícséret.

Mikor elmentek nekiálltam összepakolni a cuccaimat, ugyanis másnap indultam egy háromnapos kirándulásra megnézni Skagen, Aalborg, Arhus városokat. Előtte sikeresen foglaltam jegyet a vonatokra és Andrisnak is, hogy meglátogasson. Március 17-től 20-ig jön.

Csütörtökön reggel 9kor indult a vonat Skagenbe. 5 órás vonatozás, szerencsére a többiek hoztak kártyát, így Speedet játszottunk. Mariajose, Pilar, Michal, Juan, Fernando és én. Skagen arról híres, hogy itt találkozik a Balti -és az Északi-tenger. A városba érkezve az első feltűnő jelenség az iszonyatosan erős halszag volt, utána feltűnt, hogy nincsenek emberek az utcán. 3,5 km-es út vezet a városból a tengerpartra, nekivágtunk.

-9 C-ot mondott az időjárás, azért nagyon beöltöztem, rettentő szeles volt, érdekes volt látni a homokot összefagyva a tengerparton. Utána a kötelező forró csoki, majd irány Aalborg.

Aalborgba 8ra érkeztünk, pont odaértünk 5 perccel a bolt zárása előtt, így sikerült beszerezni a vacsorához szükséges alapanyagokat. A szállásunk egy diákszálló, a busz külvárosi végállomásától még 200 m-rel távolabb volt, világvége :). Mi voltunk kb az egyetlen vendégek, táborban megszokott kis házak egymás mellett, közös konyha. Este a vacsora után bulizni indultunk. Aalborg többek között arról híres, hogy van egy utcája, ami tele van bárokkal. Úgy kell elképzelni, mint Balcsin Siófokon a parti sétányt. Találtunk egy élőzenés helyet, ott buliztunk: volt felfújható gitár, sörkupon...

Másnap nekivágtunk a városnézésnek. Mivel nekem volt útikönyvem, ezért én lettem a vezető. Megnéztük a kikötőt, végigjártuk a várost régi épületeket nézve, utána ebédeltünk, majd tovább folytattuk. Aalborgban van egy híres kilátó/torony. Azt céloztuk meg, perdze zárva volt. Dániáról tudni kell, hogy mivel hideg, szeles az idő, így a turistacsalogató helyek többsége csak áprilistól nyit ki. Mi így jártunk a toronnyal. Helyette hócsatáztunk egyet és mentünk Arhusba.

Arhusban a szállás a városközpontban volt. Olcsóbb, jobb, szebb, mint a másik szállás. A falak tele voltak festve mindenfélével.

Este salátát ettünk: főtt krumpli, tonhal, kukorica, majonéz. Utána kártyáztunk, majd elindultunk megnézni a csatornát. Itt a csatorna két partján vannak a szórakozóhelyek. Mivel nem találtunk tuti helyet a bulizásra, így hamarabb hazajöttünk. Másnap kelés, reggeli, városnézés. A botanikus kert volt a fő cél, helyette a Skanzenban lyukadtunk ki.

Ott töltöttünk kb 4 órát a nézelődéssel, mindenkinek tetszett. Persze sokkal kisebb, mint a szentendrei. Utána sétáltunk egyet a belvárosban, és irány haza. Este 9re érkeztünk haza.

A kirándulás két fő mondata: "in a friendly way" és "just because of the warm". A többiek el voltak képedve, hogy mennyit bírok enni. :)

1 komment

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.