HTML

Fyn-land, avagy az élet Odensében

Egy fél év Odensében, Dániában. Élmények, kalandok és remélhetőleg sok új barát is.

Friss topikok

• frrrr: annyira bizarr hogy kabátban vagytok, itt már nyári kánikula van :D (2011.06.03. 20:27) Ami még kimaradt
  • frrrr: kicsit irigy vagyok, Oslo engem is nagyon vonzott, de pont az árak miatt nem fért volna bele... pe... (2011.04.17. 22:45) A dánok úgy beszélnek, mintha krumpli lenne a torkukban...
  • frrrr: egy hónap, és itt leszel? gyorsan elment az idő... élvezd ki a maradékot!! :) (2011.03.24. 22:30) Süt a nap, nehogy szomorú légy!
  • frrrr: mintha magamat látnám egy évvel ezelőtt... fagyos szél, üres utcák, áprilisig minden zárva. persze... (2011.03.04. 21:15) Menj, menj, menj...
  • frrrr: mire hazajösz lesöpörsz a pályáról sportosság tekintetében ;) különben a fotók nagyon nosztalgiku... (2011.02.18. 00:37) Csak sportosan

Linkblog

2011.03.28. 20:44 Hodor

Fedélzetre!!!

Az elmúlt hétvégét Koppenhágában töltöttem. Az egész még februárban kezdődött. Az első napokon mindenki be volt zsongva. Hallottunk róla, hogy az ESN (Erasmusosok Diákszövetsége) szervez kirándulást március végére Koppenhágába. Nagy volt a tülekedés a jegyekért, de szerencsére beszereztük. Aztán teltek-múltak a napok és elérkezett ez a hétvége is.

Az Odense önkormányzatától kapott ingyen jegyekkel pénteken korcsolyázni mentünk. Én szereztem, és be kell, hogy valljam, hogy igen büszke voltam, amikor kb 15-en eljöttek. Előző nap egy dán srác mondta, hogy a pénteki discokorcsolyázásra, csak 14 év alattiak járnak, de sebaj, el akartuk használni a jegyeket. És nem bántuk meg.

Fél hétkor, mikor megérkeztem, még senki nem volt ott. Pff, jó szervező vagyok... gondoltam. Aztán csörög a telefon. Eltévedtünk... Kiderült, hogy mindenki aki a belvárosi koliban, a Tekniskben lakik együtt jön. Szóval háromnegyedre megérkeztek. Addigra a sor a városligetihez hasonlóvá duzzadt, csak a korosztály volt némileg alatta az ott megszokottnak. 10-14 éves lánykák kifestve, jöttek "bulizni". Olyan érzésem volt, mint általánosban a sulidiszkó, ami 10ig tartott. Beértünk, szereztünk korit, irány a pálya. Az első körök mindenkinek nehézkesen mentek, de belejöttünk. De aztán jött csak a java. Többen csak fél8-kor érkeztek. Kiderült, hogy Giannis és Antonios még sohasem korcsolyáztak. Hát igen, Görögországban kevés a jégpálya. Volt kivel mulatni rajtuk. Ment az okítás, hogy így rakd a lábad, meg úgy, de aztán szinte mindenki esett legalább egyszer. A pályán Eninem ment, próbálkoztunk valami koreográfiát kitalálni rá. A fiatalok, pedig kiderült, hogy sokkal ügyesebbek nálunk, úgy éreztük magunkat, mintha 40 évesek lennénk. Jól szórakoztunk, fél 10kor mentünk haza. Pilart, Cecilt és Szigfridet invitáltam hozzám vacsorára, ugyanis a koliban páran Elektro bulit rendeztek, és hát ne kelljen nekik hazamenni vacsorázni. Sült krumpli, virsli, tejszínes gombaszósz volt a menü. Utána irány a buli, persze csak egy rövid időre, mert másnap reggel, mind mentünk Koppenhágába!

A zeneház profin be volt rendezve. Sötét, stroboszkóp (biciklilámpák sokaságából), fekete-fehér díszítés, üzenőtábla, DJ pult, rengeteg ember. Tényleg úgy éreztem magam, mint egy szórakozóhelyen. A sötétség ellenére sokan napszemüvegben, szalmakalapban jöttek a szervezők kérésére. A zene nem a kedvencem, de a hangulat óriási volt. Fél kettőkor azonban irány haza, készülni kell a holnapra!

Szombaton reggel fél 10kor volt a találkozó az állomáson. 9kor többen együtt indultunk a Rasmusból Simon, Eric és Magda. Az állomásra érve, már szinte mindenki ott volt, féltek, hogy itthagyja őket a vonat. Délre éreztünk Koppenhágába, a cuccainkat a szálláson hagyhattuk és mentünk városnézésre. Első állomás a Round tower volt, amit IV. Chistian építtetett csillagvizsgálónak. Tudni kell, hogy az épület magassága egy 10 emeletes házénak felelt meg, mivel Koppenhágában a legmagasabb épület ma is 4 szintes, így a kilátással nem volt probléma. A toronyba végig rámpa vezet felfelé, mert a király nem szeretett lépcsőzni. Fentről a kilátás elképesztő. Ez a jó ebben az országban, semmi sem megszokott. A toronyból láttuk az Öresund hidat, ami Malmöt és Koppenhágát köti össze.

A torony után megnéztük a sétálóutcát, pár templomot, az egyetemet, a kikötőt, a Márvány templomot, ami egy esküvő miatt zárva volt.

Utána a királyi palota következett. Éppen az őrökkel fotózkodtunk, amikor dudálást hallottunk. Mögöttünk két fekete autó tűnt fel, amik a palotába tartottak. AZ EGYIKBEN MAGA A KIRÁLYNŐ ÜLT. Integettünk neki, próbáltuk lefotózni, de nem voltunk felkészülve hasonlóra. A dán srác aki vezetett minket, azt mondta, hogy eddig ő is csak 5ször látta a királynőt.

Ezután szabadprogram, ami az ebéd felkutatásával telt. Sajnos ez nem volt ilyen egyszerű, ami hely jónak nézett ki az tele is volt, így végül gyorsétterembe mentünk. Ezután elfoglalhattunk a szállásunk. A szállás elég meglepő volt. A központban volt, a neve Hotel Jörgensen. Az egész belülről egy labirintusnak tűnt, szűk folyosók, lépcsőn fel és le, de végül megtaláltunk a szobánkat. 12 fős szoba, 4 ággyal. Igen, ha belegondoltok, akkor ehhez három szintes ágy kell... Az alul lévő ember a földön aludt, a fenti pedig a plafont érintette. Szerencsére csak barátokkal voltam, úgyhogy próbáltuk viccesen felfogni. A szállás elfoglalása után Norrebro városrészbe látogattunk.

Ez Koppenhága egy külső kerülete, ahol sokféle nemzetiség él együtt, a boltok árai a belvároshoz képest alacsonyak, a környék mégis rendezett, biztonságos. Andreas, a dán srác testvér volt az idegenvezetőnk, mert ő itt él, ebben a városrészben. Mesélt nekünk egy diákszállásról, ahol a szegény fiatalok ingyen lakhattak, ám egy szekta megvette a telket és lerombolta. Megnéztük az épület romjait. Ezután a temetőbe mentünk, ami kb olyan mint a Fiumei úti, csak még inkább parkosított. Az emberek bicikliznek itt, sőt jó idő esetén napoznak, piknikeznek itt. Ebben a temetőben van H.C. Andersen, Oersted és Niels Bohr sírja is.

Este egy török étterembe mentünk enni, ahol büfévacsora várt minket. Andreas szerint a hely közel van, 13 perc alatt ott vagyunk (40 percet gyalogoltunk). Mire odaértünk mindenki farkaséhes volt, de a büfé még nem volt kész. Addig egy hastáncos lány szórakoztatta a társaságot, megtáncoltatott néhány fiút is. Utána mindenki megrohamozta a büfét. Miután mindenki jóllakott Andreas felajánlotta, hogy tud pár jó helyet, ahol tovább beszélgethetne együtt a társaság. Képzeljétek el, hogy hogy lehet 30 emberre bárt találni?! De hittünk neki. Újabb fél óra gyaloglás után megtaláltuk a helyet, ami persze tele volt, úgyhogy pár perc habozás után Veronicával és 3 fiúval hazaindultunk. Szerencsére a buszjegyek itt egy órán át érvényesek, így busszal jutottunk haza. (A többiek is 1 órára rá érkeztek... :))

Másnap az óraátállítás miatt amúgy is keveset pihent társaság körán kelt, hogy elcsípjék a büféreggelit. Mindenki mintha magyar lett volna többször szedett, degeszre ette magát és ha ez még nem volt elég meggyőző, szendvicseket csinált! Azt hittem ez kelet-európai szokás, de úgy tűnik nem.

Délelőtt hajókirándulásra mentünk. Mivel ez nem votl túl izgalmas, így a másik kísérőnknek Luoisnak tanítottam magyar szavakat. Egész jól ment neki a végére.

Délután Christiania-ba mentünk. Ez Koppenhága egy zárt kerülete, ahol hippik élnek. Kaptunk egy helyi idegenvezetőt, aki 22 éve él itt. Jó volt végre egy olyannal beszélgetni erről a helyről aki tényleg ismeri is. Kiderült, hogy ennek a helynek van saját óvodája, lovardája és napközije is. Az egész hely koncepciója, hogy senki se birtokolja a házakat, csak ott laknak, nem fizetnek bérleti díjat se. Nincs erőszak és saját autója senkinek. A döntéseiket is közgyűléseken hozzák, nincs vezetőjük.

A házakat se lehet csak úgy megvásárolni, a kerület dönti el, hogy ki költözhet be és nem a pénz. Az idő gyorsan elment, Andreas az óráját nézegette sűrűn, úgyhogy rájöttünk, hogy késésben vagyunk. A körbejárás után sietés az vonathoz.

Szerencsénkre szép időnk volt, a nap sütött, bár a szél néha fújt. A vonaton mindenki aludt. Teljes csend volt a vagonban.

Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.