HTML

Fyn-land, avagy az élet Odensében

Egy fél év Odensében, Dániában. Élmények, kalandok és remélhetőleg sok új barát is.

Friss topikok

  • frrrr: annyira bizarr hogy kabátban vagytok, itt már nyári kánikula van :D (2011.06.03. 20:27) Ami még kimaradt
  • frrrr: kicsit irigy vagyok, Oslo engem is nagyon vonzott, de pont az árak miatt nem fért volna bele... pe... (2011.04.17. 22:45) A dánok úgy beszélnek, mintha krumpli lenne a torkukban...
  • frrrr: egy hónap, és itt leszel? gyorsan elment az idő... élvezd ki a maradékot!! :) (2011.03.24. 22:30) Süt a nap, nehogy szomorú légy!
  • frrrr: mintha magamat látnám egy évvel ezelőtt... fagyos szél, üres utcák, áprilisig minden zárva. persze... (2011.03.04. 21:15) Menj, menj, menj...
  • frrrr: mire hazajösz lesöpörsz a pályáról sportosság tekintetében ;) különben a fotók nagyon nosztalgiku... (2011.02.18. 00:37) Csak sportosan

Linkblog

2011.05.22. 12:19 Hodor

Pál, Kata, Péter Billundban

Csak gyorsan leírom amik történtek már halványulnak az emlékek. Május 5. csütörtök. Vacsora Claire-nél. Mivel a barátja itt volt, így vele is. Elég nehéz a csak franciákból álló társaságban vegyülni, mert elmaradhatatlan, hogy franciául beszéljenek... Az este kártyázással zárult, amiben még mindig nem sikerült kimagaslóan teljesítenem.

Az egész történet május 7-éről szól. Tudom, régen volt... Az ESN újabb programot szervezett nekünk. Kirándulás Legolandbe!!! A lányokat annyira nem mozgatta meg a dolog, nekem viszont ez szerepelt elsődleges látogatási céljaim között. Mikor kisebb voltam imádtam a Lego-t, meg úgy néz ki általában a magyarok, mert Szigfrid mikor még Húsvét előtt járt ott áradozott nekem, hogy mennyire szuper a hely. 

 

 

Tehát valami nagyot vártam. Reggel Magdával, Maxime-mal indultunk a koliból a vasútállomásra. Ekkor még nem sejtettük, hogy a nap nem csak Magda lengyel társaságával telik. Az állomáson még 5 lengyellel találkoztunk. Mivel kevés volt az ismerős arc, csapódtunk hozzájuk. A busz fél 9-re lett ígérve, végül negyed 10kor érkezett. A sok nyugtalan arc a várakozás közben azt jelezte, hogy mindenki ki akarja használni a Legolandben tölthető időt. A késés ellenére nem kaptunk plusz időt benn... 

Kis csapatunk 5 lengyel+ Maxime+ én először a Legovárosba vetette be magát. Itt a világ különböző helyeiről építenek fel jellemző épületeket. Feltűnt Koppenhága, több dán város is, végül ráakadtam BERGENRE!

Csak ezután derült ki számomra, hogy Legoland nem csak a legókat, hanem egy vidámparkot is jelent. Köztudott viszont, hogy én nem rajongok a veszélyes dolgokért. Szerencsére a játékok gyerekekre vannak tervezve. Az első dolog egy hullámvasút volt, amit kinéztünk. Én teljesen összerezzenve ültem fel. Kiderült, hogy az nem hullámvasút hanem egy "városnéző" vasút, így a többiek hangosan kacagtak az arcomon az induláskor. Ezután kísértetkastélyban jártunk, majd következett az igazi hullámvasút. SOHA TÖBBET! 

Hiába gyerekekre tervezett (értsd: megállt minden veszélyes lejtő után, lelassított a kanyarokban) engem halálra rémített. Ezután a többieket rávettem, hogy valami nyugisabbat csináljunk, így párosan lézerlövöldöztünk. Sajnos a játékokon nem lehetett fényképezni, így nem tudom megmutatni milyen volt. A legjobb attrakciónak mégis egy robotkar bizonyult. A kar végén van egy kabin, amibe párosával lehet beülni, és a kar mozgat az általad beprogramozott mozdulatokkal.

https://www.youtube.com/watch?v=ruc1YB9fQCg&NR=1

Ugyanezt képzeljétek el csak sötétben. 

Ezután körbesétáltuk a parkot. Voltunk a Westend részen, azután megláttunk a magasban egy kilátót. Ez is legósra volt elkészítve. Felvitt a magasba és megcsodálhattunk a billundi repülőteret. Még egy utolsó pillantás a legóvárosra és véget is ért a móka.

 

Szerencsénk volt az időjárással, szép napos volt az idő, lepirultunk. Ennek köszönhetően a korai hazaindulás ellenére a buszban síri csend volt hazafele. 

Ám a nap nem érhet véget ennyivel! Estére a bárba hatalmas bulit szerveztek. Pontosabban a buli már a Legolandben való látogatásunk alatt is tartott. Ez a híres 16 órás buli. A bulit a két olasz, Riccardo és Francesco, még 4 órával megtoldotta, ugyanis a Music house-ba szerveztek ismét egy elektro bulit (Electro in the oven). Ennek örömére magamhoz invitáltam a társaságot. Jó beszélgetés kerekedett belőle, így a 16 órás buliról lecsúsztunk. Sebaj, irány a music house! A zene nem volt a kedvencem, de a társaság szuper volt!

Az ezt követő hét lényegében az utolsó iskolai hetünk volt. Bele kellett húznunk a Project-be. A számolás nagy részét már megcsináltam, így a rajzok maradtak. Ebbe szerencsére be tudtam vonni Reetta-Marit, a finn csoporttársamat, és mivel minden elemből kettő van így párhuzamosan dolgoztunk. Ő felelevenítette az autoCADes alapjait, én pedig hozzáadtam a vasalási terv rajzolás fortélyait :D. Hétfőn belefért az uszoda. Úgy érzem sikerült rászoknom a sportolásra! A hét végére kb kész lettünk a gerendák és a lemezek rajzolásával. Csütörtökön a konzultáción a Soren el volt ájulva. "It's pretty good!" Tudni kell, hogy ő az a tipikus dán. Kinézetre, mindenre. 

Úgy képzeljétek, hogy a dán fiatalok többsége ilyen hajjal rendelkezik, valamint a pulóvereik igazán lányosak. Ha már így belelendültem. Így májusra az idő olyan 15 fok körüli az otthoni március-áprilisi, változatos időjárással. Sose tudhatod, hogy melyik percben szakad rád az ég. A tulipánok is csak májusban virítanak itt. A nap 5kor kel és 10-fél 11-ig simán világos van. Elég meglepő. Főleg mikor elindulnál a boltba és észreveszed, hogy már 8 óra elmúlt!

Pénteken Domen szervezett a házában bulit. A háza arról várt ismertté, hogy rettenetesen koszos. Ez első itt töltött napjaimban együtt mentünk a Bilkába, ő bevásárolt egy rakat tisztítószert. Úgy azóta csak úgy mondjuk, hogy a koszos lakás. A találkozó fél 11re volt megbeszélve. Maximemal indultunk az útnak. Georgenak és Kostasnak ez a időpont még túl korai volt, hát igen, ők görög idő szerint gondolkodnak. Az úton odafele összefutottunk Riccardoval és Francescoval, akik teljesen elveszve a belvárosban kezdték keresni a házat... Mikor odaértünk még nem sokan voltak. A lányok persze 1 órás késéssel érkeztek, de legalább odaértek. :) Szemügyre vettük a híres házat, kivételesen tiszta volt, bár árulkodó a plafonról lógó bicikli és diszkógömb. Hely a táncra nem volt, így beszélgettünk.

Hétfőn ismét uszodáztam volna, sajnos elfelejtettem megnézni a nyitvatartást (a 20. héten pedig zárva volt). Este Monday's Café. Már megszoktam, hogy ehetem a menüt, ezért otthon ettem, viszont a társaságból nem akartam kimaradni...

A hét további fele projektmunkával telt. Csütörtökön kiderült, hogy az egyik fal számításakor kifelejtettük a nyílászárót, emiatt a statikai váz is rossz. Kicsit kiakadtam, de a hétvégén sikerült minden számítást átírnunk. Csütörtökön Giusynál rizottóztunk, én vittem paprikás krumplit, a koraiak mézes pirított rizst (olyan íze volt, mint a müzlinek). Volt még francia bor, holland sajt, saláta. Mivel már mindenki nagyban készül a vizsgákra, véglegesíti a projektet, így szombatra békés programot szerveztem. Szaunázás, aztán társasozás a bárban. Kiderült, hogy a Monopoly hiába nemzetközi, mégis országonként eltérőek a szabályok. Készítettünk egy mix szabályt és aszerint játszottunk.

  

 

 

Szólj hozzá!


A bejegyzés trackback címe:

https://fyn-land.blog.hu/api/trackback/id/tr422923386

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása